leczenie otyłośći

Leczenie otyłości XXI wieku – bariatria

Ze względu na coraz więcej restauracji proponujących klientom jedzenie typu “fast food” oraz coraz szybszemu tempu życia, otyłość w społeczeństwie staje się powoli coraz bardziej poważnym problemem. Zwłaszcza wśród społeczeństwa Amerykanów jest to choroba, która corocznie zabija około 300-400 tys. osób.

Leczenie chirurgiczne – bariatria

Bariatria pomaga w opanowaniu i wyleczeniu z choroby, często skuteczniej niż zwykła dieta i farmakoterapia. Niestety jest to też metoda dużo bardziej inwazyjna niż leczenie farmakologiczne. Podjęcie decyzji o operacji musi być podjęta świadomie i często po konsultacji z psychologiem. Czasami jest to jednak jedyna szansa na szybki powrót do zdrowia. Oberację bariatyczną można wykonać w wielu klinikach – m. in. w Szpitalu św. Elżbiety oraz w Ober Clinic.

Otyłość – problemy

Życie z otyłością może być bardzo uciążliwe oraz powodować wiele chorób. Zwiększa prawdopodobieństwo na wystąpienie chorób układu krążenia, cukrzycy, zapalenia stawów i kości, a nawet chorób nowotworowych. Jednocześnie utrudnia codzienne funkcjonowanie, a w skrajnych przypadkach powoduje całkowite uniemożliwienie wykonywania niektórych czynności. Dodatkowo zwłaszcza wśród młodzieży, w dobie czczenia idealnych, szczupłych i wysportowanych ciał, osoba otyła może być z łatwością wyśmiewana i wyszydzana przez rówieśników. Takie szykanowanie może prowadzić do depresji, w której efekcie dana osoba może podjąć decyzję o samobójstwie. Niestety nie zawsze otyłość ma związek ze złym trybem życia, przekarmieniem i brakiem aktywności fizycznej, może być spowodowana również genetycznie lub być wynikiem przebytej choroby. W tym wypadku uzyskanie pożądanej, zdrowej i smukłej sylwetki jest dużo trudniejsze. Często w takich przypadkach zwykła dieta lub ćwiczenia nie pomagają. Bariatria staje się wtedy jedynym rozwiązaniem, które pomimo swojej inwazyjności jest w stanie pomóc pacjentowi. Dzięki interwencji chirurgicznej, lekarze są w stanie znacząco poprawić poziom życia pacjenta oraz zmniejszyć ryzyko wielu chorób, powodowanych zbyt dużą ilością tkanki tłuszczowej.